a kimerültség jelei

A kimerültség jelei

A kimerültség messzemenően nem egyenlő a fáradtsággal. A kimerültség jelei nem mutatkoznak azonnal, csak viszonylag hosszú idő után, de addigra szinte hozzászokik az ember, és már nehéz egyértelműen észrevenni a tüneteket.

Honnan tudhatod, hogy valóban a kimerültség jelei mutatkoznak nálad és nem csak egyszerűen fáradékonyabb vagy mostanában a kelleténél? Az alább felsorolt tünetek egyértelműen a kimerültség jelei, ha ebből legalább 5 igaz rád, akkor ideje szembenézned a ténnyel, hogy nem csupán átmeneti fáradságról van szó!

A kimerültség tünetei:

  • folyamatos fáradtság vagy álmosság
  • fejfájás
  • szédülés
  • fájó vagy fájó izmok
  • izomgyengeség
  • lelassult reflexek és válaszok
  • nagyon lassú és nehézkes döntéshozatal
  • rosszkedv, gyakori ingerlékenység
  • lassú kéz-szem koordináció
  • étvágytalanság
  • csökkent immunrendszer működés
  • homályos látás
  • rövid távú memória problémák
  • gyenge koncentráció
  • hallucinációk
  • alacsony motiváció
  • alvásproblémák, alvászavar jelentkezése
  • időnként szabálytalan szívverés, szívdobogás érzése
  • energiahiány

A kimerültséget elsősorban nem a kevés alvás okozza, hanem a stresszfaktorok. Nagyon könnyen leszívhatja az energiádat, ha túl sokat dolgozol, szinte soha nem kapcsolódsz ki, nem töltődsz fel vagy folyamatosan stresszeled magad valamilyen esemény vagy probléma miatt.

A kimerültség hosszú távon betegséghez, szervi bajokhoz vezethet, ezért soha ne vedd félvállról! Ahhoz, hogy a kimerültséget meg tudd előzni vagy ha már felütötte a fejét, akkor le tudd győzni, oda kell figyelned a napi szokásaidra és azok megváltoztatására.

Néhány jó tipp kimerültség ellen:

  • étkezz rendszeresen, egyél vitamindús, egészséges ételeket: naponta többször, de keveset egyél
  • próbálj meg kevesebbet dolgozni vagy lazíts a munkatempódon
  • nem kell a világ össze problémáját neked megoldanod: csak azzal foglalkozz, ami feltétlenül a te feladatod
  • aludj naponta legalább 7 órát és minden este közel ugyanabban az időszakban feküdj le
  • kerüld az alkoholfogyasztást
  • minimalizáld a stresszfaktorokat
  • foglalkozz többet magaddal: sétálj a szabadban vagy töltődj fel olyan kreatív tevékenységekkel, amit szívesen csinálsz
  • kerüld a negatív embereket és a panaszkodókat: ha valaki folyamatosan panaszkodik, és úgy érzed, csak energiát vesz el tőled, próbálj meg nem találkozni vele
  • az energiád véges: csak arra használd, amire értelmét látod, ne pazarold feleslegesen

Ha a kimerültség már hónapok óta fennáll, keresd fel a háziorvosodat és a fent említett tanácsok megfogadásán kívül kérj tőle orvosi segítséget is, hogy a kimerültség ne okozzon még komolyabb problémákat!

Termékajánló

Flavon Peak immunerősítő

Szibériai Chaga vegán kapszula

Bioaktív kollagén a szépségért

Natúr biotika aktív rost

Calivita Slim testsúly csökkentő

Béres csepp Plusz 30 ml

Kérjük, támogass bennünket egy megosztással!

Egészségmegőrzés - Termékajánló

Vissza az oldal tetejére