háztartási gépek garanciája

Mit kell tudni a háztartási gépek garanciájáról?

Nőként mindenki szeretne divatos, modern és funkcionális háztartási berendezéseket otthonra. Egy háziasszony nem vágyik másra, mint arra, hogy olyan készülékekkel rendezze be az otthonát, amelyek évekig, évtizedekig hű szolgálatot tesznek. Ugyanez elmondható az irodákról, cégekről, hiszen ott sem akarnak a vezetők évente új gépet vásárolni.

Amennyiben számlára vásárolunk ilyen eszközt ne felejtsük el, hogy nincsen gyári garancia, csak az egy év szavatossági idő érvényes, amely nem jelent egyet a garanciával. De vajon mi a különbség a kettő között, és mire kell figyelni?

A céges vásárló nem fogyasztó

Az onlineMárkaboltok háztartási berendezéseiről tudni kell, hogy már több, mint egy évtizede a kötelező jótállás, azaz a garancia kizárólag csak az eladót érinti, ha fogyasztónak számít. Aki nem magánember vagy természetes személy, hanem cégként vesz ilyen eszközöket, az nem vásárló, tehát nem jogosult a garanciára a háztartási készülék vásárlása esetén.

Amennyiben áfás számlát kérünk, azaz gazdasági tevékenységi körében szerezzük be az adott darabot, akkor vállalkozásnak minősülünk. Ez azt jelenti, hogy a jogszabályok szerint a fogyasztókhoz képest kevesebb szavatossági igényérvényesítési lehetőségünk van. Persze ez nem azt jelenti, hogy hibás termék esetében nem tehetünk semmit.

Vállalkozásként, amennyiben rossz vagy hibás készüléket veszünk, akkor érvényesíthetjük a kellékszavatossági jogot, de erre csak a vásárlástól számított 1 éven belül van lehetőségünk. Úgy tudjuk mindezt érvényesíteni, ha bizonyítjuk, hogy a hiba már a beszerzéskor megvolt és nem az okozta, hogy nem megfelelően használtuk.

Mit kell tudni a kellékszavatosságról?

A kellékszavatosságnál a vevőnek kell bizonyítani, hogy a termék már az eladáskor problémás volt. Ehhez független szakértői véleményre van szükség. Fontos, hogy a szavatossági kötelezettségek teljesítésével, illetve a szerződésszerű állapot létrehozásával egybefüggő díjak, mint az anyag vagy a munka költségei a kötelezettet terhelik.

További tudnivalók, hogy a bizonyítási teher az első hat hónapban a kereskedőt terheli, azt követően azonban a fogyasztónak kell ezt vállalnia. A forgalmazónak joga van arra, hogy ellenbizonyítsa a hibát, az állítást. A kellékszavatosság esetén a következő jogok a vevőt illetik meg: kicserélést kérhet, ha az első körös javítás nem volt lehetséges vagy sikeres.

Mit jelent a céges gyári garancia plusz?

A HOMEFORT márka nagy figyelmet szentel a céges vásárlók igényeire. Minden termékükre 3 év garanciát biztosítanak még akkor is, ha céges vásárlóként vesszük meg azokat. Ennek feltétele, hogy a termékeket nem ipari felhasználásra szánják, és megigényeljük a céges gyári garancia plusz lehetőséget. Ez azt is jelenti, hogy meghibásodás esetén 3 éven belül ingyenessé válik mind a javítás, mind a csere.

A garancia tehát fontos kérdés egy drága háztartási gép esetén. Nem elhanyagolható szempont, hogy hány hónap vagy év vonatkozik az adott eszközre, főleg céges vásárlás esetén.

Kedvenc háztartási gépeink

Tesla Coffeemaster ES400 kávéfőző darálóval

Tesla Robotstar IQ100 Intelligens robotporszívó

Happycall Axlerim Z turmixgép, fehér

Captain Jerky 110 aszalógép

PureLine 600 vízszűrő rendszer

Kérjük, támogass bennünket egy megosztással!

Kedvenc háztartási gépeink

Vissza az oldal tetejére