A keresztelő csak a legutóbbi volt a számos ünnepség közül, amelyet Nancy szinte profi módon szervezett meg. Mi a titka? Temu – a pénztárcabarát piactér, ahol megtalálta azt a személyre szabott hajkefét is, amelyet a szertartáson használt. Ő is azon európai milliók közé tartozik, akik nap mint nap a platformra támaszkodnak.
Nancy, a 32 éves, háromgyermekes édesanya a svédországi Göteborgból, jelenleg otthon van hat hónapos lányával, Lianával. Ha a gyerekek születésnapi partijairól van szó, bevallja: „Teljesen beindulok – mintha nem is lennének határok.”
De határok persze vannak. Legalábbis voltak – amíg rá nem talált a Temura.
Például a nemrég rendezett „spa” témájú bulinál, amelyet idősebb lánya számára szervezett. Mivel sok gyerek volt meghívva, ajándékcsomagokat kellett megtöltenie a témához illő apróságokkal – fejpántokkal, alvómaszkokkal, hajcsatokkal, kézkrémekkel és napszemüvegekkel. Többdarabos kiszerelés lett volna a praktikus, de ilyet a helyi boltokban nem talált.
„A Temu nélkül nehéz lett volna elérni azt a ‘wow’ hatást ezekkel az apró részletekkel” – mondta. – „Ugyanezeket a dolgokat fizikai boltban megvenni túl drága lett volna. A Temu tényleg sokat segített.”

A Temu 2022-ben indult az Egyesült Államokban, majd a következő évben Európában is megjelent. Ma már több mint 90 piacon szolgálja ki a vásárlókat világszerte. A gyárból közvetlenül szállító platform kiiktatja a közvetítőket és az árnövelő felárakat, így a megtakarításokat közvetlenül a fogyasztók kapják meg. 2024-ben az Apple és az Android letöltési toplistáin is az élre került számos működési régióban.
Egy friss Kantar-felmérés szerint az északi piacokon a svédek 68%-a állítja, hogy a Temu megfizethetőbbé teszi minden alapvető vásárlását, míg 58%-uk olyan termékeket talált itt, amelyek nem érhetők el a helyi üzletekben vagy más online platformokon.
Nancy korábban helyi weboldalakról és közeli boltokból vásárolt bulikellékeket, de a Temu sokkal szélesebb választékot kínál, így könnyen megtalálja, amit keres. Mivel szeret apró extrákat hozzáadni anélkül, hogy túl költekezne, a platform felbecsülhetetlen számára.
„Minden alkalommal, amikor a Temun vásároltam, minden rendben volt” – mondta. – „Ugyanazokat a termékeket más oldalakon gyakran kétszeres áron találni.”
Idővel a Temu nemcsak az ünnepekhez, hanem a mindennapi szülői teendőkhöz is forrássá vált. Karácsonyra Nancy az adventi naptár minden apróságát a Temuról szerezte be – Mikulássapkás tollakat, játékos formában tálalt matekfeladatokat, gyerekekre szabott kézműves ollókat. „Az ilyen dolgokat ideális a Temuról beszerezni – illenek a témához, szórakoztatóak és költségbarátok” – mondta.
Ahogy Liana nő, életének számos első holmija a Temuról érkezett: szekrényrendezők, miniatűr vállfák, pelenkatartó, piperecikk-táska és Nancy kedvence – Liana első papucsa.
Mégis maradt benne egy kihagyott ünneplés emléke. Amikor Liana megszületett, influenzaszezon volt, így az üdvözlő partit el kellett halasztani.
Bár Liana első születésnapja még hónapok múlva lesz, Nancy már most tervezi. Valami különlegeset képzel el – és a Temu is része lesz.
„Biztos, hogy sok Temu-termék veszi majd körül, ahogy felnő” – mondta Nancy.