tánc hatása

A tánc hatása az egészségünkre

A tánc talán az egyik legnépszerűbb mozgásforma, legyen szó egyéni vagy társas táncról. A tánc rendkívül egészséges mind a testünk, mind a lelkünk számára, így érdemes időnként táncra perdülnünk.

A tánc hatása a lélekre

Táncolás közben boldogsághormonok szabadulnak fel, amelynek köszönhetően sokkal jobban érezzük magunkat, felvidít, vidám hangulatba hoz. A tánc során el tudjuk engedni magunkat, nem agyalunk a napi nehézségeket, egyszerűen csak élvezzük, amit éppen csinálunk. Kutatások kimutatták, hogy a tánc segít a depresszió leküzdésében, a stressz okozta tünetek enyhítésében és a nehéz helyzeteken való kilábalások esetén is egy kis menedéket nyújt az elménknek. Tánc közben megnő az önbizalmunk, növekszik az önmagunk iránti elégedettség és szeretet érzése, a rendszeres táncolás pedig tartósan megnöveli az egészséges önbizalmunkat és sokkal magabiztosabbnak fogjuk érezni magunkat.

Tánc hatása a fizikai egészségünkre

A tánc olyan fizikai mozgásforma, amely során testünk minden izmát megmozgatjuk, ezzel megakadályozva az izmok letapadását, merevvé válását. A tánc javítja az állóképességünket, serkenti a vérkeringést, és ez utóbbinak köszönhetően segít megőrizni a szív-, és érrendszerünk egészségét. A szív edzésben tartásával csökkenteni tudjuk a szívroham és a stroke kockázatát. A tánc segít növelni a tüdőkapacitásukat is, de még az emésztésünkre is jó hatással van például IBS (irritális bél szindróma) esetén. Ha heti rendszerességgel táncolunk, növelhetjük a fizikai teljesítményünket, erősíthetjük az izmainkat és sokkal energikusabbnak, élettel telibbnek érezhetjük magunkat. A tánc mindemellett megtanít a helyes testtartásra és javítja az egyensúlyérzékünket is. Fogyókúra esetén – ha nincs kedvünk kocogni vagy úszni, esetleg biciklizni – a tánc is szuper alakformáló sport. Ha beiratkozunk egy tánctanfolyamra, akkor pedig csapatban sokkal könnyebb motiváltnak maradni egy hosszadalmas fogyókúra esetén is. Mindezek mellett a tánc javítja a kognitív funkciókat, mint például a figyelem összpontosítását, vagy az emlékezőképességet. Segít sokáig fiatal maradni és lassítja a demenciát és az Alzheimer-kór tüneteinek kifejeződését.

A zene hatása

A zene hatása nagyban függ attól, hogy milyen zenére táncolunk, és milyen táncot járunk. A lassabb, lágyabb, kellemesebb dallamok megnyugtatnak, ellazítanak, kikapcsolják az agyunkat, segítenek a stressz nagyfokú csökkentésében és gyakorlatilag olyan hatást gyakorolnak az elménkre, mintha meditálnánk. Egy pörgősebb, ritmusosabb zene felpörget, növeli a szívritmust, fokozza a vérkeringést, ezáltal energikusnak, felszabadultnak érezzük magunkat. Egy pörgős tánc kirobbanó formába tud hozni. 🙂

Terápiás tánc

A terápiás tánc fogalma nem új keletű, és manapság szerencsére egyre többször találkozhatunk vele. A táncot, mint segítő mozgásformát sok esetben pszichoterápiás kezelések alkalmával is használják. Segítségével könnyebben leküzdhető a súlyos depresszió, de a traumán átesett egyének esetében is jó eredményeket értek el táncterápia bevonásával. A terapeuták szerint tánc közben könnyebb kifejezni és átélni az érzelmeket pusztán a testbeszéddel, a táncmozdulatokkal, így olyan korábbi konfliktusokkal is képes lesz szembenézni és megbirkózni az egyén tánc közben, amelyekkel a korábbi terápiás módszerek során nem tudott. Pszichoszomatikus betegségek gyógyításában is sikeresen alkalmazható a táncterápia, de függőségekből kilábaló pácienseknél is látványos javulás érhető el.

 

Összességében elmondhatjuk, hogy a tánc sokkal több pozitív dolgot képes adni, mint az elsőre gondolnánk. Ha rossz kedvünk van, vagy egyszerűen csak szeretnénk egy kis időre elengedni a problémáinkat, ideje táncra perdülni! 🙂

Kérjük, támogass bennünket egy megosztással!

Egészségmegőrzés - Termékajánló

Vissza az oldal tetejére

Kövesd Facebook oldalunkat,
értesülj elsőként friss cikkeinkről!