szakítás

7 tanács, amit fogadj meg, ha mihamarabb túl akarsz esni egy fájdalmas szakításon

Egy szakítás sokszor megpróbáltatásokkal és fájdalommal jár, a kapcsolat elvesztése nehéz, hiszen egykor szerettük a másik felet. A kapcsolat elvesztését követő időszak a feldolgozásról és a szív sebeinek begyógyításáról szól. Most hoztunk néhány tanácsot, amit érdemes megfogadnod, hogy a szakítást e lehető legkönnyebben viseld, és mihamarabb túl legyél rajta.

1. Engedd meg magadnak, hogy szomorú legyél

Egy fájdalmas szakítás után sokan elkövetik azt a hibát, hogy mindenáron „jól” akarnak lenni és el akarják felejteni az egészet, de ez valójában nem ilyen egyszerű. Ahhoz, hogy fel tudd dolgozni a szakítást, engedd meg magadnak a szomorúságot és ne akard elnyomni az érzéseidet. Ha az otthonod magányában ülve rád tör a sírás, akkor sírd ki magad, és ne fojtsd magadba a bánatod. Hidd el, később könnyebb lesz, ha az elején engeded magadnak, hogy megéld a szakítás okozta fájdalmat. Ez viszont nem egyenlő azzal, hogy belesüppedsz az önsajnálatba. Adj magadnak egy hetet vagy két hetet – amennyire úgy érzed, hogy szükséged van – és sírd ki magad vagy ordíts, tombolj odahaza, amikor egyedül vagy, a lényeg, hogy kiadd magadból a fájdalmat és a dühöt. De ne ragadj bele ebbe az állapotba, két hét után próbáld magad összeszedni és elkezdeni új szemmel nézni a világot.

2. Fedezd fel újra a hobbijaidat

Egészen biztosan van olyan tevékenység vagy hobbi, amit a párkapcsolatod alatt elhanyagoltál vagy egyszerűen soha nem volt időd/lehetőséged kipróbálni. Most fedezd fel (újra) ezeket és kezdj el kikapcsolódni. Ha az elején úgy érzed, hogy nincs hozzá erőd vagy kedved, akkor is vegyél erőt magadon és vágj bele. Meglátod, hogy később ezt még megköszönöd magadnak.

3. Közös helyek emlékei

Sok olyan hely van, ahová nem szívesen megyünk egy szakítás után: a kávézó, ahová mindig együtt jártunk vagy a park, ahol először csókolt meg. Ha szereted ezeket a helyeket, de félsz, hogy csak a fájó emlékeket juttatja eszedbe, akkor keresd fel ezeket a helyeket újra, de úgy, hogy hívd meg a barátaidat és szerezzetek együtt új élményeket. Például kóstoljátok meg a kávézóban a barátaiddal a legújabb kávékülönlegességet, és így próbáld átírni a régi, fájó emlékeket az új, barátokkal szerzett élményekkel. A múlthoz való ragaszkodás a szakítás velejárója, de ha új élményeket élsz meg ezeken a helyeken, akkor a régi fájó emlékek könnyebben elhalványulnak.

4. Vedd körül magad a szeretteiddel és a barátaiddal

Természetes, ha a szakítás utáni napokban nem akarsz emberekkel találkozni és teljesen bezárkózol. De ne feledkezz meg arról, hogy a szeretteid és a barátaid mindig melletted vannak, és csak jót akarnak neked akkor, amikor beszélgetni hívnak. Ha az első nehéz napokon túl vagy, akkor bátran kérd a segítségüket abban, hogy kibeszélhesd nekik az érzéseidet. Természetesen itt most nem arra gondolunk, hogy megállás nélkül sírj a vállukon, hanem arra, hogy sokkal könnyebben fogod magad érezni, ha valakivel vagy valakikkel nyíltan beszélni tudsz az érzéseidről és nem csak a szobád négy fala között próbálod feldolgozni a szakítást.

5. Szabadulj meg azoktól a dolgoktól, ami az exedre emlékeztet

Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy mindent ki kell dobni, de ideje megszabadulni a tőle kapott ajándékmackótól, kitörölni a tőle kapott üzeneteket és elpakolni a polcról a kedvenc könyveit, amiket te sosem olvasnál el. Egyszóval pakold el vagy szabadulj meg azoktól a tárgyaktól, amiket te nem használsz és bármikor, ha ránézel, őt juttatja eszedbe.

6. Írj levelet az exednek, de ne küldd el neki

Ez talán kicsit furcsán hangzik, de nagyon jó módszer arra, hogy megszabadulj a ki nem mondott szavak „súlyától”. Írd le egy levélben azokat a gondolatokat és érzéseket, amiket nem tudtál vagy nem akartál neki elmondani, de ne küldd el neki a levelet. Ehelyett tépd szét és dobd a szemetesbe vagy égesd el. Ennek az a célja, hogy kiírd magadból azokat a dolgokat, amelyek bántanak és szomorúságot vagy éppen dühöt okoznak.

7. Légy türelmes magaddal

A szakítás feldolgozása nem egy pillanatok alatt lezajló folyamat. Ha időnként még összeszorul a gyomrod, mikor rá gondolsz vagy egy nagy gombócot érzel a torkodban, az teljesen normális. Ne akarj görcsösen túllendülni a szakításon, csak fogadd el, hogy ez egy természetes folyamat, amin rengeteg ember átesett már. Te sem vagy ez alól kivétel, az élet nem áll meg, egy kicsit máshogyan, mint eddig, de folytatódni fog és csak idő kérdése, hogy újra (vagy végre!) rátalálj önmagadra és boldogan éld az életed!

Termékajánló

Lifefit jógamatrac

Clarins relaxáló testolaj

Saloos Relax bio test- és masszázsolaj

Bi-Oil levendulás masszázsolaj

Sixtol Palm aromadiffúzor

Yoga Flow illatos illóolaj keverék

Tervező naptár – különböző színekben

Kreatív tervező készlet

Kérjük, támogass bennünket egy megosztással!

Termékajánló

Vissza az oldal tetejére