időmenedzsment

5+1 tipp, hogy ne legyél mindig elhavazva – tervezés home office-ban

Otthoni munkavégzés közben sokszor azt vesszük észre, hogy kifolyik az idő a kezünk közül, lassan délután 2 óra van és alig haladtunk valamit a feladatainkkal… Most hoztunk neked 6 egyszerű tippet, amelyek betartásával az tervezés sokkal könnyebb lesz!

1. Tekintsd át a naptárad minden pénteken az előtted álló hétre

Minden pénteken szánj időt arra, hogy megtervezd a következő hetedet és véss fel mindent a naptáradba vagy készíts heti teendőlistát. Találkozók, fontos e-mailek, amelyeket el kell küldened, online meeting, határidős feladatok, minden, amit csak el kell végezned, kerüljön fel a teendőlistára. Oszd a teendőket napokra, hogy ne hatalmasodjon el a káosz.


2. Kapcsold ki az összes telefonértesítést, ami nem fontos

Munka közben kapcsold ki az összes értesítést, amelyeket a közösségi média oldalak küldenek és a messenger értesítéseket is. Semmi ne vonja el a figyelmed a munkáról, mert egy fél percesnek induló messenger üzenetváltás a közeli barátoddal könnyen elvehet fél órát is a munkaidődből. Munka után meg tudod nézni ezeket az értesítéseket, ha pedig valaki nagyon fontos ügyben szeretne keresni, az elér telefonon.


3. Személyes találkozók ütemezése 

Ha van rá lehetőséged, a személyes találkozókat próbáld egy napra, sőt, akár egy helyszínre időzíteni. Hagyj ki a találkozók között 30 percet, hogy ráhangolódhass a következőre és a szünetekben rá tudsz nézni a fontos emailekre vagy el tudod intézni a telefonos visszahívásokat azokkal, akik éppen a találkozó ideje alatt próbáltak meg téged elérni.


4. Vezesd be a „pénteken tilos találkozót szervezni” szabályt

Vezesd be a 4 napos kemény munkahetet úgy, hogy az ötödik napra csak könnyebben elvégezhető feladatokat hagyj. Egyrészt pénteken már fáradtabbak vagyunk, mint a hét első felében, másrészt pedig így jut elegendő időd alaposan átgondolni a következő hetedet és megírni a jövő heti teendőlistát. Így a következő hétnek felkészülten vágsz neki és a pénteki napon kicsit korábban befejezve a munkát, megnyújthatod a hétvégét, így több időd marad a pihenésre és önmagadra.


5. Időblokkok bevezetése

A teendőket csoportosítsd jellegük alapján és minden teendőtípust próbálj meg egymáshoz közeli időpontra rakni. Például az emailek megválaszolására és a telefonos visszahívásokra hagyj magadnak egy órát vagy egy fél órát – attól függően, egy nap körülbelül mennyi emailed vagy telefonhívásod érkezik. A saját magad számára intézett ügyeket – például időpont kérése a fogorvoshoz – vedd külön az üzleti telefonhívásoktól, egy későbbi/vagy korábbi időpontra. Ha van egy határidős feladatod és van az elvégzésére például egy heted, akkor ne erőlködj azon, hogy egy nap alatt befejezd, hanem mérd fel, mennyi időre van szükséged a feladat elvégzéséhez és azt az időt oszd három fele. Így minden nap el tudsz vele tölteni mondjuk 3 órát úgy, hogy az valóban hatékony legyen és ne csak ülj a feladat felett.


6. Amit lehet, rendelj meg online

Az online rendelés manapság már egyáltalán nem újdonság. Számos dolgot meg tudsz rendelni a webáruházakból, amelyek esetében egyáltalán nem szükséges, hogy azokat élőben is szemügyre vedd. Ezeket a termékeket – például tisztítószereket, napi fogyóeszközöket, háztartási cikkeket – rendeld meg online, így időt spórolsz és nem kell a boltba szaladgálnod.

borítókép: camillestyles.com

Kérjük, támogass bennünket egy megosztással!

Vissza az oldal tetejére