hogyan tegyek rendet az életemben

Hogyan tegyek rendet az életemben, ha úgy érzem, minden a feje tetejére állt?

Ha időnként úgy érzed, hogy semmi nem jön össze és minden a feje tetejére állt, akkor ideje egy kicsit közelebbről is megvizsgálnod a problémákat. Ahhoz, hogy az életedet és a saját világodat rendben tudd „szedni”, nem árt pontosan tisztában lenni a körülményekkel és az eseményekkel, amelyek a környezetedben történnek, és amelyek hatással voltak/vannak rád.

Azt tapasztalom, hogy sokunk számára igenis definiálni kell a saját világ kifejezést, pedig végtelenül egyszerű dologról van szó. A saját világod nem csupán a környezeted, a szeretteid és azok az emberek, akik nap, mint nap körülvesznek, hanem minden, ami meghatározza az életedet és a világlátásodat. Ezek közül a legfontosabb talán az, hogyan látod magad, hogyan reagálsz a téged érő eseményekre, változásokra és a körülötted élő emberek viselkedésére.

Gyakran elhangzik az a mondat sokunk szájából: „ez a hét/hónap/év már nem lehet rosszabb”. Pedig valójában nagyon is lehet, mint ahogy nemcsak rosszabb, de sokkal jobb is lehet, hiszen mindig jobbá tehetjük. Ha úgy érezzük, a világ összeesküdött ellenünk, elképzelhető, hogy valójában a gondolataink és a félelmeink esküdtek össze ellenünk és nem is annyira a körülöttünk lévő világ!

Mindig tudatosítsd magadban, hogy vannak olyan külső tényezők, amelyeken nem tudsz változtatni, olyan események, amelyek megtörténtjére nem lehetsz hatással, bármennyire is szeretnél. Azonban ez nem jelenti azt, hogy ezeknek kell meghatároznia a napjaidat és az élethez való hozzáállásodat.

Mit tehetsz, hogy kicsit könnyebb legyen a káoszban?

Az elmúlt két év megtanította nekünk, hogy mindig van mitől rettegni, van mitől pánikba esni és a félelem igen nagy úr minden házban, ahová beengedik.

Először is mérd fel pontosan, melyek azok a rajtad kívülálló események, amelyek nagyban hatnak rád, a családodra és az életedre. Ezután gondold végig, mit tehetsz annak érdekében, hogy ezek a körülmények a lehető legkisebb problémát okozzák neked, és hogyan tudsz/tudtok a lehető legjobban alkalmazkodni a kialakult helyzethez. Ne rágódj sokáig a körülményeken, mert csak a cselekvésre fordítható energiádból veszítesz, ráadásul minél tovább hagyod, hogy a félelmek vagy a kétségbeesés eluralkodjon a gondolataidon, annál több energiád megy kárba.

Bármerre nézünk szét, gyakorlatilag kijelenthetjük, hogy pillanatok alatt találhatunk olyan indokot, ami aggodalmaskodásra adhat okot. Gazdasági válság, energia válság, élelmiszerellátási gondok, vírus, megbetegedések… záporoznak ránk a médiából a negatív csengésű szavak és események. Ne engedjük, hogy ezek beférkőzzenek a tudatunkba, legyünk résen és tanuljuk meg szelektálni az információt.  Ha valami nem érint bennünket közvetlenül, azt próbáljuk meg elengedni és arra koncentrálni, hogy tudatosan kizárjuk a negatív dolgokat. Ez nem azt jelenti, hogy nem veszünk tudomást a rossz hírekről vagy kevésbé kellemes történésekről, csupán annyit jelent, hogy nem engedjük, hogy félelmet és aggodalmat keltsen bennünk.

Ha folyamatosan engedsz az aggódásnak, akkor nem tudod megfelelően irányítani a gondolataidat, a szokásaidat, a napi rutinodba „beeszi” magát a borúlátás és ez minden ember számára csak mérgező.

Igyekezz minden nap keresni legalább egy olyan apróságot, ami örömmel tölt el vagy kellemes érzéseket kelt benned. Legyen szó egy mosolygós kisgyerekről az utcán, akit a munkába menet láttál vagy a kedvenc pékségedből áradó reggeli süti illatáról, a lényeg, hogy az apró dolgokra is fókuszálj annak érdekében, hogy a pozitív élmények folyamatosan feltöltsenek.

Gondolkodj rendszerben

Ahhoz, hogy az életedet valóban te irányíthasd, mindig gondolkodj rendszerben. Amit ma teszel, annak holnap következménye van, és amit holnap teszel, azt ma tervezheted meg, és így tovább. Igen, újból jelzem, vannak dolgok, amiket nem mi irányítunk, de rengeteg olyan aspektusa van az életünknek, amit bizony mi határozunk meg.

Az, hogy mivel töltjük a szabadidőnket, milyen emberek társaságába járunk, milyen eszméket követünk és milyen jövőképet alkotunk magunknak, mind-mind a mi döntésünk. Ezek mindegyike jócskán meghatározza azt, hogyan érezzük magunkat a bőrünkben és mennyire leszünk sikeresek a saját magunk által kitűzött célok elérésében.

 

rendszeresség

 

Ha tudod, milyen célokat szeretnél elérni az életben és milyen dolgok fontosak a számodra, akkor azt is tudnod kell, milyen tevékenységekkel vagy éppen rossz szokásokkal kell felhagynod a célok elérése érdekében vagy éppen milyen jó szokásokat kell ehhez felvenned. Ha ezeknek jelenleg még nem vagy tudatában, akkor javasolt egy célfüzet vagy „álomtábla” elkészítése, ami gyakorlatilag nem más, mint egy üres lap vagy egy üres kis notesz, amelybe pontról pontra leírod, milyen dolgokra szeretnél a jövőben fókuszálni, mit tartasz fontosnak a boldogságod szempontjából és milyen célokat szeretnél elérni. Ezt követően nincs más dolgod, mint megtenni mindent annak érdekben, hogy a fontos dolgokra koncentrálj. Ugye milyen egyszerűnek hangzik, mégis mennyire bonyolult? 🙂

Gyakorlatban természetesen ez egy rendkívül nehéz feladat, ugyanakkor maximálisan célravezető.

A következő dolgokra érdemes odafigyelned:

  • zárd ki azokat a negatív dolgokat, amelyek csak félelmet vagy aggodalmat keltenek benned
  • engedd el azt, amin nem tudsz változtatni
  • amin változtathatsz, azon igyekezz mielőbb változtatni annak érdekében, hogy jól érezd magad a bőrödben
  • gondold át alaposan és írd össze, milyen jó szokásokat szeretnél felvenni és tegyél azért, hogy ezeket meg is valósítsd
  • szedd össze a rossz szokásaidat és dolgozz azok elengedésén
  • tervezd meg a céljaidat és a hozzájuk vezető utat, majd – hacsak kis lépésekben is, de – kezdj el a célod felé haladni
 

Ha ezeket betartod és tudatosan odafigyelsz a gondolataidra és a cselekedeteidre, az egész világot ugyan nem fogod megváltani, de a sajátodat egészen biztosan!

Kérjük, támogass bennünket egy megosztással!

Vissza az oldal tetejére

Kövesd Facebook oldalunkat,
értesülj elsőként friss cikkeinkről!